30 juli - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu 30 juli - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu

30 juli

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

31 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Franschhoek

30 juli:Vanmorgen vanuit de camping in Franschoek maar Kaapstad gereden,ongeveer 3 kwartier rijden.
We vonden gelukkig al snel een parkeerplek buiten,bij ons vorige bezoek bleek een parkeergerage toch te laag te zijn.

Eerst hebben we koffie op een terras gedronken en daarna wat souvenierwinkels afgestruint.
We wilden nog wat leuks voor Susaane kopen,en geslaagd ook nog..

Teruggelopen naar de auto om de jassen weg te leggen,het weer is hier wederom fantastisch.
Vervolgens zijn we naar het vertrekpunt gegaan van de boot naar Robbeneiland.

Na controle van tassen,en het passeren van een metaaldetectorpoortje mochten we de boot in.
Zeker 100 man ging op de boot.

Na drie kwartier varen kwamen we aan op Robbeneiland en werden we naar bussen geleid.
Een rondtour over het eiland volgde,waarbij er steeds gestopt werd en er door de gids het een en ander verteld werd.

Aan het eind van de bustour kwamen we bij de gevangenis aan,waar een ex gevangene de rondleiding overnam.
Ook al was hij af en toe moeilijk te verstaan,zijn engels was niet zo best,was het interresant en
indrukwekkend.
Natturlijk hebben we ook de cel gezien waar Nelson Mandela 18 jaar gevangen gezeten heeft.

Nadat we terug waren gevaren hebben we in Kaapstad gegeten,het vlees was heerlijk alleen wat er bijzat was niet zo lekker.
Vreemde groenten en een vies soort aardappelen.

Het hotel wat ik besproken had bleek geen receptie te hebben,we hebben geprobeerd te bellen maar er werd niet opgenomen!
Bij het volgende hotel kwamen de zwervers en verkopers van softdrugs meteen naar ons toe,dus ook daar maar snel doorgereden.

Na kort overleg zijn we toch maar teruggereden naar de camping waar we vanochtend vertrokken waren,het is nu
qindstil en niet erg koud dus zullen we zeker weer lekker slapen.