28 juli - Reisverslag uit Touwsrivier, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu 28 juli - Reisverslag uit Touwsrivier, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu

28 juli

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

28 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Touwsrivier

28 juli:Na een lekker ontbijt,ze vonden dat we veel te weinig aten,zijn we op weg gegaan naar Tankwa Karoo National Park.
Een langere rit dan we dachten,2 en half uur,en door een totaal verlaten streek,droog en omgeven oor bergen.
Het laatste stuk van de route,Tom Tom zei linksaf,was 57 km over een gravelweg!
Beetje hobbelig af en toe en een enorme stofwolk achterlatend gingen we met zo'n 80-100 km/h daarovereen.

Het werd alleen maar droger,en verlatener.Uiteindelijkbleken we ongemerkt het park al ingereden te zijn.

Toch hebben we enkele nieuwe dieren aan het lijstje toe kunnen voegen,Hartebeest en Gemsbok.
Ook zagen we nog een jakhals lopen.

Omdat de streek zo uitgedroogd is zijner verder zeer weinig dieren te zien,ook vogels zie je niet of nauwelijks.
Na een bezoek aan de receptie van het park(bemand dat wel)hebben we besloten om terug te rijden.
32 km door het park en vervolgens weer 57 km allemaal over onverharde paden.

Om 5 uur hadden we het allebei wel even gehad en zij we gestopt in Touwsrivier,bij een hotel langs de doorgaande weg.
Volgens mij het oudste hotel van Afrika,zo ziet het er tenminste uit.Vergane glorie is hier nog zacht uitgedrukt.
Maar de kamer is netjes en de verwarming werkt,ook al was het vandaag schitterend weer en minstens 25 graden.

Na het eten in het hotel,geheel alleen in de dining room,de kokkin was ook de ober,hebben we gelukkig een wifi code gekregen
zodat we een beetje hebben kunnen uitzoeken waar we morgen heengaan.
Er is hier buiten Kaapstad echt niet zo heel veel meer te beleven.