26 Juli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu 26 Juli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu

26 Juli

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

26 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

26 juli:Gisteravond een tijd in de bar doorgebracht en een paar lekkere drankjes genuttigd,we werden al snel
vergezeld door de eigenaar.Hij wou van alles weten over het leven in holland en wij over het leven in Afrika.
Was erg gezellig en leerzaam bv het minimumloon is hier 150 Rand per dag,nog geen 12 Euro!!
Daarom zijn er hier zoveel knechten in dienst......

Vandaag hebben we Kaap de goede hoop bezocht,eigenlijk niets meer dan een bord waar dit op vermeld staat!
Het trelt in ieder geval massa's mensen.Het ligt in een national park dus daarvoor moet je wel eventjes entree voor betalen.

Na een kop koffie in het nabijgelegen restaurant zijn we verder op verkenning gegaan in het park.
Toch weer een nieuw dier aan de collectie toe kunnen voegen namelijk de bonte bok.
Verder lopen hier veel bavianen(veel waarschuwingsborden:niet voeren,ze pakken alles,ze zijn gevaarlijk)
en struisvogels.

Op verschillende stukken kust stinkt het,er ligt veel aangespoelde kelp(waterplant)die ligt te rotten.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Boulders beach waar een pinguin kolonie leeft.
Ook hiervan heeft men een national park gemaakt,dus ook hier eerst even betalen.
Wel druk hier,je loopt over een houten pad op palen eigenlijk over en langs de pinguins.
Iedereen maakt honderden foto's want het is erg leuk om die dieren zo dichtbij in hun
natuurlijke omgeving te zien.

Daarna hebben we de mooiste 9 kilometer weg van zuid afrika gereden,Chapmans Peak,een weg langs de kust waar je vanaf de hoogte de baai inkijkt.

Het zoeken naar een overnachtingsplaats blijft een beetje moeilijk,we zitten nu eigenlijk een beetje te luxe.
We zitten op een estate in een eigen bungalow,van alle gemakken voorzien.Eigenlijkkostte het 1800 Rand voor 1 nacht,
maar na onderhandelen zitten we nu voor 100 Rand.

We hebben hier ook weer wifi,dus heb ik maar even een paar goedkopere hotels in Kaapstad opgezocht.