19 Juli - Reisverslag uit Krugersdeel, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu 19 Juli - Reisverslag uit Krugersdeel, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu

19 Juli

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

20 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Krugersdeel

19 juli:Vandaag weer om 5 uur opgestaan,we kregen een tip van de camping eigenaar om naar een wildreservaat
hier in de buurt te gaan.
Om 6.15 stonden we daar reeds aan de poorten jahoor ook daar eerst papieren invullen en dan ps naar binnen.

Helaas viel het een beetje tegen,wel veel neushoorns maar verder weinig wild te zien,terwijl we tosh nog
wel gehoopt hadden een cheetah of een jachtluipaard te zien.
De begroeing was echter te dicht zodat je maar zeer beperkt zicht had.
Het park was erg heuvelachtig en onze auto heeft op de diverse zandpaden flink moeten werken.
Om 11 uur zijn we het park uitgereden en zijn we verder naar het zuiden getrokken.

Om 3 uur kwamen we aan op een zeer nette camping in Durban,ingecheckt en daarna naar de kust gereden.
Eerst reden we even verkeerd en kwamen we wel erg in de sloppenwijken terecht,treurig om te zien.
Ook langs de snelweg zie je hier enorme sloppenwijken.

Aan de kust een mooie boulevard en daar voor het eerst het water van de indische oceaan aanschouwd.
Ook daar te zien een enorm voetbalstadion,waarschijnlijk gebouwd voor het WK 2010 terwijl 1 km verder enorme armoede heerst.

Aan de boulavard hebben we weer lekker gegeten,eenvoudig maar wel lekker.

Vanavond hier op de camping een pilsje gedronken in de bar,het was bingo avond ze vroegen nog of we meededen
maar hebben daarvoor bedankt.De cijfers werden opgelezen in het engels en afrikaans dan hoor je pas hoeveel afrikaans nog
op nederlands lijkt.

s'Avonds koelt het flink af dus gaan we straks weer lekker vroeg naar bed
om morgen weer fris en vroeg verder te rijden naar het zuiden.

• 20 Juli 2017 - 19:57

Susanne & Coen:

Wauw pap en Maarten, wat een gave verhalen en wat hebben jullie al ontzettend veel dieren gezien! Geniet ervan, doe voorzichtig en tot snel Xx liefs Coen en Suus

• 20 Juli 2017 - 19:57

Carin:

Jammer van de cheetahs of jachtluipaarden maar jullie hebben al ontzettend veel gezien.
    De beestenboel hier gaat ook allemaal prima. Nu op weg naar de walvissen,haaien en pinguïns. Geniet er nog van xxxx

• 20 Juli 2017 - 20:01

Peter:

Gelukkig is Zuid Afrika anders dan Nederland, want anders was je er niet naar toegegaan ;-) Wel goed dat je ook even de andere kant van de toersiten medaile hebt gezien. Maar ik zou vooral op de positieve zaken focussen. Volgens mij komen jullie straaks ook nog puguin collonies tegen.

Have fun, Peter