13 juli - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu 13 juli - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu

13 juli

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

20 Juli 2017 | Nederland, Waalre

13 Juli:Vanmorgen om half vijf opgestaan!!voor de ochtend bushwalk.
Om 5.15 verzamelen bij de receptie en wederom formulieren invullen.
Daarna mochten we in een grote open jeep stappen met gelukkig dekens voor de warmte,want het was erg koud.
Eerst reden de gidsen naar een dode buffel want daarbij zaten hyena's.
Het was nog redelijk donker maar toch hebben we een glimp op kunnen vangen,ook zat er jakhals.

Vervolgens reden we een eind verder waar de wandeling begon.
De gidsen hebben hun uiterste best gedaan maar helaas was er niet zoveel te zien.
Wel vertelde hij allerlij verhalen over het dierenleven en lieten ze ons alle sporen zien.

Midden onder de wandeling kregen we een 'ontbijt' van repen,crackers en een pakje drinken.

Om ongeveer negen uur waren we terug en na een kop koffie in het restaurant hebben we de tent ingepakt
en weer verder getrokken.

Ook vandaag hebben we weer vele dieren gezien al was het wat minder als gisteren.
Onderweg was er ook nog een brand,de rangers stonden erbij en blijkbaar was er geen reden tot paniek
en lieten ze het gewoon uitbranden.

Het weer was wederom schitterend zelfs aan de warme kant,ik denk zeker zo'n 27 graden.

Hierbij weer het lijstje met dieren die we vandaag gezien hebben:
Olifanten, giraffes, nijlpaarden, buffels, giraffes, koedoes, gnoes, zebras, impalas, wrattenzwijnen,
hyanas, jakhals,krokodillen, schildpadden, secratarisvogels, maskerduif, blauwfazantjes, arenden, tokken,scharrelaars, hoornraven, trap
meyerpapegaaien en woudhoppen.

Om ongeveer 4 uur zijn we op de camping aangekomen,net buiten het Krugerpark.Zeer mooie camping.
We hebben voor het eerst echt gekookt,het smaakte redelijk.

Alle foto's hebben we overgezet en bekeken,zeer mooie zitten erbij!

We zijn al bij al iedere avond goed moe en dus gaan we ook vanavond weer vroeg naar bed om
vervolgens morgen weer lekker vroeg op pad te kunnen........

• 20 Juli 2017 - 19:50

Peter:

Het lijstje dieren is al heel indrukwekkend! Het klinkt allemaal fantastisch. Geniet ervan. Straks wordt het olifanten met jong, of een vechtende olifant, of badende olifant. Nog even en gewoon in olifant is normaal ;-)

Groeten Peter