25 juli - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu 25 juli - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu

25 juli

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

25 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Hermanus

25 juli:Vanmorgen stonden we op en regende het!Gelukkig was het een korte bui,en klaarde het weer gauw op.
We hebben even moeten zoeken naar strand,net voor Hermanus hadden we dat vanuit de boot zien liggen maar waar precies
was onduidelijk.
We waren eerst een resrvaat de bergen ingelopen,en van daaruit konden we het zien liggen.
Op het strand lekker gewandeld en bij een naastgelegen meer zelfs flamingo's kunnen spotten,een vrij grote groep met daarbij ook nog enkele
jongen.
Het waaide inmiddels erg hard en dat merkten we op de terugweg,pal tegen de wind in was gewoon erg zwaar om te lopen.
Terug in de auto hebben we eerst 10 minuten moeten bijkomen.

In Hermanus heb ik een nieuwe trui gekocht,ik had er maar een bij me en die was toch wel erg vuil geworden.+/- 10 euro.
Inmiddels begon het weer te regenen en deze keer niet zomaar een buitje,een enorm grijze lucht en laaghangende bewolking.

Daarna zijn we doorgereden richting Kaap de Goede Hoop.We zijn nu in Fishoek nog voor kaap de goede hoop.

Onderweg veel, wijnplantages en bijbehorende proeverijen.Na een grote plaats kwamen we terug aan de kust en zagen we weer
enorme sloppenwijken.Armoei,maar wel op elk hutje een schotelantenne!!

Het vinden van een slaapplaats viel hier tegen,de omgeving is hier veel minder dan bij Hermanus,en er is nu dan ook meer gesloten
omdat het winter is.Veel B en B of lodges zijn dicht.
Gelukkig wel weer een net hotel gevonden,met daarbij gelukkig ook een restaurant.
Het restaurant was zelfs verwarmd,zodat we onze jas niet aan hoefden te houden.

Morgen verder naar Kaap de Goede Hoop en dan naar Kaapstad.