24 juli - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu 24 juli - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Jeroen Vermeulen - WaarBenJij.nu

24 juli

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

24 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Hermanus

24 juli:Vanmorgen om 8 uur gemeld bij Sharklady voor de boottocht en het zwemmen met de haaien,
ter plaatse werd er eerst een ontbijt aangeboden,uitgebreid met van alles en nog wat en gelukkig ook lekkere koffie.

Toen met zijn allen in de boot,ik denk zo'n 15 man,die nog op de kade op een trailer stond.
Daarna werden we met boot en al het water ingereden en gingen we volgas de zee op.
Na ongeveer 20 minuten varen werd het anker uitgegooid en begonnen ze met lokvoer en een visolie achtig mengsel de haaien te lokken.
Alleen was er geen haai te zien,alleen een pelsrob die het aas op at.

Twee uur lang hebben ze het geprobeerd echter zonder succes,een enorme teleurstelling natuurlijk.
En bovendien begon ik een beetje misselijk te worden van het dobbereb op de toch wel flinke deining.

Vervolgens lichtten ze het anker en voerne we naar een eiland waar wel honderden pelsrobben op lagen,dat was wel mooi om te zien.
Daarna weer in volle vaart terug naar de haven,de trailer stond klaar op de helling en daar voer hij direkt op
en vervolgens werden we de kade opgereden.Een echte haven waar je kon aanleggen was er ook niet.

Weer op weggegaan naar Hermanus,een plaats aan de kust ongeveer een uur rijden.
Een gezellige plaats waar voor het eerst hier aan de kust toerisme is.
Terrasjes restaurants en hotels,veel winkeltjes en ook marktkramen met allerlij toeristische souveniers.

Als je daar een souvenier wil kopen moet je flink afdingen,dus dat hebben we gedaan en het een en ander voor het thuisfront gekocht.

Vervo;gens zijn we hier naar de haven gereden om te informeren naar een whale watcher boottocht,
we kregen het advies om dat vandaag nog te doen want het weer zou veel slechter worden.
Om 4 uur konden we nog mee dus hebben we dat gelijk gedaan.

Na een uur varen kwamen de walvissen in zicht en zijn we daar zeer dichtbij ongeveer een half uur gebleven.
Indrukwekkend gezicht om deze dieren zo dichtbij te mogen zien,en te horen want ze maken ook geluid als ze lucht uitblazen.
De terugweg naar de haven was erg hobbelig,de wind was opgestoken en de golven werden flink hoger.
Iedereen moest binnen komen zitten en daardoor waren alle stoelen bezet en mochten Maarten en ik in de stuurhut zitten.

Na het inchecken bij de Hermanus Backpackers lodge(kamperen vond ik even te koud)zijn we weer lekker
gaan eten in een grille en bistro restaurant,was weer smullen....